فهرست
خانه / اوتت ویو / اوتت ویو، شنبه، 20 ژوئیه 2024

اوتت ویو، شنبه، 20 ژوئیه 2024

هفته گذشته در ایالات متحده، آمارهای اقتصادی مثبتی داشتیم، در حالی که گزارش های درآمدی نیز تا کنون قابل قبول بوده است. خرده فروشی، شروع پروژه های مسکونی، و تولیدات صنعتی همگی بالاتر از برآوردها بودند. با این حال، داده های دیگر، مانند درخواست های دریافت بیمه بیکاری، نشان می دهد که اقتصاد ایالات متحده در مسیر رشد کندتر در نیمه دوم سال قرار دارد.

در جبهه بین المللی، با محدودیت های تجاری ایالات متحده بر چین در مورد نیمه هادی ها و نشانه های بیشتر از شعله ور شدن تنش های اقتصادی، چشم انداز کلی جهانی چندان روشن نیست. در آخرین روز هفته همه ما از اختلالات بین المللی اینترنت و شبکه های کامپیوتری شگفت زده شدیم. انتظار می‌رود که در هفته آینده نگرانی‌ها تشدید شود و احتمالاً تأثیر نامطلوبی بر سهام‌های فناوری خواهد داشت.

تقویم هفته آینده:

دوشنبه:

  • داده های تجاری نیوزلند در ماه ژوئن
  • نرخ بهره پایه وام های PBoC

سه شنبه:

  • اعتماد اولیه مصرف کننده منطقه یورو برای ماه جولای
  • نرخ بهره بازپرداخت یک هفته ای (رپو CBRT (ژوئیه

چهار شنبه:

  • ارقام اولیه PMI برای ماه جولای از استرالیا، ژاپن، فرانسه، آلمان، منطقه یورو، بریتانیا و ایالات متحده
  • اعتماد مصرف کننده GfK آلمان برای ماه اوت
  • داده های مسکن ایالات متحده (ژوئیه)
  • جلسه سیاست گذاری BoC

پنج شنبه:

  • شاخص های Ifo آلمان برای ماه جولای
  • روند CBI انگلستان برای سفارشات صنعتی در ماه جولای
  • خوش بینی تجاری CBI انگلستان برای سه ماهه سوم
  • سفارشات کالاهای بادوام ژوئن ایالات متحده
  • درخواست های اولیه بیکاری هفتگی ایالات متحده
  • تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم ایالات متحده

جمعه:

  • نرخ تورم توکیو ژاپن در ماه جولای
  • درآمد و مصارف شخصی در ایالات متحده و شاخص قیمت Core PCE برای ماه ژوئن
  • احساسات مصرف کننده نهایی دانشگاه میشیگان ایالات متحده در ماه جولای

وال استریت

داده‌های اقتصادی منتشر شده در ایالات متحده، اقتصاددانان را به شدت تحت تأثیر قرار داده است و بازارهای مالی نیز برای این کار آماده شده‌اند. با این حال، فعالان بازار اکنون متقاعد شده اند که فدرال رزرو در نشست سپتامبر خود نرخ بهره را کاهش می دهد، در حالی که احتمال کاهش بیشتر تا پایان سال و در مجموع 100 واحد پایه کاهش در طول سال 2025 نیز افزایش یافته است.

در زمینه گزارش های درآمدی نیز تاکنون گزارش های مثبت و قابل قبولی داشته ایم. با این حال، با توجه به برنامه ریزی غول های فناوری، تماشای هفته آینده مهم تر خواهد بود و بازار بر روی آن تمرکز خواهد کرد. این هفته، ما باید گزارش های درآمدی را با دقت بیشتری تماشا کنیم، به خصوص گزارش های مایکروسافت (MSFT) و آلفابت (GOOGL) در روز سه شنبه، IBM (IBM) در چهارشنبه و آمازون (AMZN) در پنجشنبه.

همانطور که قبلاً ذکر شد، تقویم اقتصادی هفته گذشته حاوی برخی داده های خوش بینانه بود که نشان می دهد فعالیت های اقتصادی به خوبی پیش می رود. با این حال، در حالی که رشد همچنان ادامه دارد، به نظر می رسد که در حال کاهش سرعت می باشد، به خصوص در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته.

بازدهی 10 ساله خزانه داری اخیراً کاهش یافته است، در کنار افزایش احتمال کاهش چندگانه نرخ بهره در سال جاری. بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا هفته را در 4.242 درصد به پایان رساند، اما اوایل هفته گذشته به حدود 4.18 درصد نیز کاهش یافته بود.

در هفته پیش رو، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، فروش خانه‌های جدید و موجود، در چهارشنبه شاخص مدیران خرید، و سفارش‌های کالاهای بادوام و اعداد تولید ناخالص داخلی را در پنجشنبه خواهیم داشت. با این حال، تمرکز اصلی بر گزارش درآمد و هزینه شخصی در روز جمعه خواهد بود.

اعداد و ارقام موجود و فروش خانه های نوساز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه می توانند تصویر بزرگ تری از نحوه خرج کردن پول های مصرف کنندگان آمریکایی و نحوه حرکت بازار مسکن در ماه های آینده به ما ارائه دهند.

قیمت خانه برای خانه های جدید و موجود در حال افزایش است. شایان ذکر است که با افزایش سالانه 5.7 درصدی میانگین قیمت فروش مجدد خانه های تک‌خانواره در ژوئن، شاهد بزرگترین جهش از اکتبر 2022 بودیم. این روند مشابه در فروش خانه‌های نوساز نیز مشاهده می شود. علی‌رغم پیشنهادهای جدید فروشندگان و سازندگان، مانند کاهش قیمت و کاهش نرخ بهره وام مسکن در ماه‌های اخیر، به نظر می‌رسد نرخ‌های بلندتر و طولانی‌تر مانع تلاش‌های آنها شده است.

برای فروش خانه های موجود، ما انتظار کاهش دیگری در ماه جولای را داریم و پیش بینی می کنیم که با یک افت 4.1 درصدی به سرعت حدود 4 میلیون واحدی برسد. در مورد فروش خانه های نوساز، ما انتظار داریم که پس از کاهش 11 درصدی در ماه گذشته، با رشد نرم 4 درصدی، 644,000 واحد فروخته شود.

قبل از داده های کلیدی روز جمعه، اعداد تولید ناخالص داخلی در روز پنجشنبه نیز باید به دقت بررسی شوند. به نظر می رسد نرخ های بالاتر به مدت طولانی تر و کاهش پس انداز مصرف کننده برای اولین بار شروع به کار کرده است. اقتصاد ایالات متحده با نرخ سالانه 1.4 درصد در سه ماهه اول رشد کرد که کمترین سرعت از زمان انقباض اقتصاد در نیمه اول سال 2022 است. که البته کمتر از میانگین 2.4% رشد در طول آخرین بازگشت خود نیز می باشد.

اعداد درآمد و هزینه شخصی در روز جمعه در مرکز توجه قرار خواهند گرفت. هزینه های مصرف کننده در ماه های اخیر کاهش یافته است. مخارج شخصی اسمی در آوریل 0.1 درصد و در ماه مه 0.2 درصد افزایش یافت که هر دو کمتر از میانگین ماهانه در سه ماهه اول بودند. اگر تورم را تعدیل کنیم، اعداد مخارج مصرف کننده می تواند بدبینانه تر نیز باشد. در بخش درآمد، در حالی که در ماه مه 0.5 درصد رشد کرد، ما انتظار داریم سرعت رشد درآمد در ماه‌های آینده کندتر باشد.

ما انتظار داریم هزینه ها و درآمد مصرف کننده در ماه ژوئن 0.3٪ افزایش یابد. ما همچنین تخمین می زنیم که کاهش تورم سرفصل در ماه ژوئن تنها 0.1 درصد افزایش یافته است که دومین پایین ترین نرخ ماهانه در سال جاری خواهد بود. علاوه بر این، انتظار می رود که کاهش تورم هسته PCE در ماه ژوئن 0.2 درصد افزایش یابد. در مقیاس سالانه، انتظار می رود هر دو PCE و Core PCE بدون تغییر در 2.6٪ باقی بمانند.

این داده ها تایید می کند که علیرغم خوش بینی های اخیر در هفته های اخیر، تورم همچنان ثابت است. در حالی که نمی تواند انتظار کاهش 25 واحدی نرخ بهره را برای نشست سپتامبر تغییر دهد، ممکن است لحن بیانیه و کنفرانس مطبوعاتی رئیس فدرال رزرو پس از نشست سیاست گذاری 30 تا 31 ژوئیه را به موضع کمی تندروانه تر تغییر دهد.

از نقطه نظر فنی، همانطور که در نمودار S&P 500 می بینیم، خرس ها شروع به حرکت کرده اند و اکنون قیمت به سمت محور کلیدی 5,440 سقوط می کند. شکستن زیر این سطح می تواند درها را برای 5,350 و 5,250 به عنوان توقف های بعدی باز کند.

فارکس

با چالش‌های موجود در ایالات متحده و انتظارات کاهش نرخ بهره برای نشست سپتامبر، می‌توان انتظار کاهش دلار آمریکا را تا جمعه این هفته داشت. این به ارزهای دیگر اجازه می دهد تا ابتکار عمل را به دست بگیرند و مسیر خود را شکیل دهند و ترکیب معاملاتی متعادل تری را برای فعالان بازار ایجاد کنند. علاوه بر این، با برگزاری جلسات بانک های مرکزی در کانادا، چین، روسیه و ترکیه در هفته پیش رو، بازار ارز می تواند روزهای پرنوسان تری را تجربه کند.

دلار آمریکا

علیرغم کاهش روز چهارشنبه، شاخص دلار آمریکا هفته را با اندکی افزایش بسته و در روزهای پنجشنبه و جمعه بهبود یافت. فروش سهام و افزایش تقاضای نقدینگی از جمله دلایل حرکت مثبت ارزش دلار در روزهای پنجشنبه و جمعه بود.

علاوه بر عوامل اقتصادی و شرایط بازار سهام که در بالا به تفصیل مورد بحث قرار گرفت، ذکر این نکته مهم است که وضعیت ژئوپلیتیک ایالات متحده نیز در حال حاضر ناپایدار است. اگرچه آقای ترامپ در حال حاضر شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارد، اما پیروزی او به معنای حمایت بیشتر از سیاست‌هایی مانند کاهش مالیات و نرخ بهره است که می‌تواند از رشد اقتصادی و بازارهای سهام حمایت کند. با این حال، این می تواند ارزش دلار آمریکا را کاهش دهد و تورم افزایش یابد. هنوز خیلی زود است که در مورد نتایج انتخابات صحبت کنیم، به خصوص که ما منتظر انصراف احتمالی پرزیدنت بایدن از مبارزات انتخاباتی هستیم، که باعث افزایش عدم اطمینان در بازارها می شود.

از نظر داده‌ها، این هفته اعداد تولید ناخالص داخلی، درآمد و هزینه‌های شخصی را خواهیم داشت که حرکت‌های بعدی فدرال رزرو، به ویژه در مورد دومین کاهش احتمالی نرخ بهره در اواخر سال جاری را روشن تر خواهند کرد. برای این هفته، تا روز جمعه می‌توان انتظار فشار نزولی ملایم را داشت و سپس، بسته به داده‌ها، می‌توان حرکت بعدی را تعیین کرد.

از نقطه نظر فنی، می توان شاهد بهبود کوتاه مدت در روند نزولی کلی بود که اولین مقاومت در 104.60 و هدف بعدی در حدود 103.60 برای این هفته قرار دارد. از طرف دیگر، اگر DXY بتواند بالای 104.60 بازگردد و بالاتر از آن سطح بماند، 105.20 هدف بعدی خواهد بود.

CAD

با تصمیم بانک مرکزی کانادا (BoC) در مورد نرخ بهره در این هفته، CAD یکی از ارزهای مهم برای بررسی خواهد بود. از آنجایی که آخرین داده‌های منتشر شده از تورم در کانادا سیگنال‌های متفاوتی داشت، با کاهش بهای قیمت مصرف‌کننده اما رشد تورم هسته، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بانک مرکزی کانادا نرخ‌های فعلی را حفظ کند اما سیگنال کاهش نرخ بهره در جلسه بعدی خود را ارایه دهد. بنابراین، از آنجایی که سیاست حفظ شرایط کنونی مورد انتظارترین تصمیم است و در حال حاضر در بازار قیمت گذاری شده است، محرک اصلی قیمت لونیه، چشم انداز های بانک مرکزی کانادا خواهد بود.

با توجه به ضعف بازار کار و رشد اقتصادی در ماه های اخیر، احتمال کاهش غافلگیرکننده 25 واحدی نرخ وجود دارد. اگر BoC به جای تعلیق، نرخ‌های بهره را کاهش دهد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که لونیه جایگاه خود را از دست بدهد.

از نقطه نظر فنی، USDCAD در یک روند صعودی نرم حرکت می کند و هدف بعدی در حدود 1.385 است. از سوی دیگر، اگر شاهد حرکت ضعیف‌تر دلار یا سیاست‌های سخت گیرانه تر از سوی BoC باشیم، لونی می‌تواند مسیر خود را تغییر دهد و تا پایان هفته 1.35 را هدف قرار دهد.

طلا

در حالی که در تغییر هفتگی خود، قیمت تقریباً در همان جایی که روز دوشنبه باز شد بسته شد، در طول هفته به هدف هفتگی ما رسید و بالاترین رکورد جدید خود را بالای 2,480 دلار چاپ کرد. به نظر می‌رسد ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا و بازدهی پایین‌تر اوراق قرضه آمریکا در هفته گذشته، فلز براق را جلا داده و جذاب‌تر کرده است. علیرغم اصلاحی که در روزهای پنجشنبه و جمعه مشاهده شد، شرایط کلی بازار با ریسک های بالاتر و عدم اطمینان در سراسر بازارها همچنان از تقاضای امن طلا حمایت می کند و به طور بالقوه قیمت ها را بالاتر می برد.

ذخایر طلای جهان در ماه های اخیر 17.5 تن افزایش یافته است که ارزش آن 1.4 میلیارد دلار برآورد شده است. علاقه فقط به طلای فیزیکی نبود، بلکه به ابزارهای مالی مرتبط با آن نیز توجه داشت. بر اساس گزارش شورای جهانی طلا (WGC)، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس جهانی (ETF) با پشتوانه طلا برای دومین ماه متوالی جریان‌های ورودی را ثبت کرده‌اند. همه این داده ها نشان دهنده علاقه مجدد سرمایه گذاران به طلا به عنوان یک دارایی قابل اعتماد در شرایط عدم اطمینان اقتصادی است.

از نقطه نظر فنی، طلا در تلاش است تا یک محور جدید در حدود 2,350 دلار ایجاد کند. علاوه بر این، ما 2,400 دلار به عنوان یک سطح روانشناختی داریم و حفظ بالاتر از این سطح می تواند نقش مهمی در بالا بردن قیمت داشته باشد.

نفت

این روزها قیمت نفت به عوامل خاصی مانند داده های چین، رفتار بازار سهام و تنش های ژئوپلیتیکی بستگی دارد.

در جبهه ژئوپلیتیک، خبرهای خوبی در مورد آتش بس احتمالی در غزه وجود دارد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت که آتش بسی که مدت ها به دنبال آن بود بین اسرائیل و گروه شبه نظامی فلسطینی حماس، اکنون در دسترس قرار داد. اهمیت این آتش بس در این است که در صورت وقوع، شورشیان حوثی مورد حمایت ایران می توانند حملات خود را به کشتی های تجاری در دریای سرخ در حمایت از حماس کاهش دهند که می تواند قیمت نفت را نیز کاهش دهد.

از سوی دیگر، داده های منتشر شده در هفته های اخیر نشان می دهد که اقتصاد چین در سه ماهه دوم 2024 نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.7 درصد رشد کرده است که بسیار کمتر از پیش بینی اولیه و انتظارات اجماع بوده، و کاهش قابل توجهی نسبت به سه ماهه اول دارد. به نظر می رسد مصرف داخلی ضعیف، محرک اصلی نرم شدن شتاب اقتصادی چین باشد، که با شرایط اقتصادی جهانی که منجر به تقاضای کمتر برای محصولات چینی می شود، ترکیب شده است. روز دوشنبه، PBoC جلسه تصمیم گیری نرخ بهره خود را برگزار خواهد کرد. در حالی که انتظار هیچ تغییری در نرخ های بهره را نداریم، آنها ممکن است سیاست های حمایتی بیشتری را اعلام کنند که می تواند به خوش بینی اقتصادی و حمایت از قیمت نفت کمک کند.

از نقطه نظر فنی، روند صعودی مختل شده است و شکست به زیر 80 دلار خطرات نزولی را افزایش داده است. ما یک محور کلیدی در 78 دلار داریم و شکستن این سطح می‌تواند قیمت‌ها را بسیار کمتر کند. با این حال، اگر قیمت ها به بالای 80 دلار بازگردند، می توانند در کوتاه مدت 84 دلار را هدف قرار دهند.

بیت کوین

بیت کوین چندین رویداد خبری مثبت در این هفته داشت، از جمله تقویت انتظارات از پیروزی ترامپ در انتخابات. او اخیراً نظرات مثبتی در مورد ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین داشته است. علاوه بر این، آخرین داده ها و بررسی های آن چین نشان می دهد که طلبکاران Mt. Gox قصد دارند BTC های خود را نگه دارند. در یک نظرسنجی در Reddit، گروهی از دارندگان که در نهایت غرامت بیت کوین خود را از صرافی منحل شده Mt. Gox دریافت کرده اند، برنامه های خود را در مورد فروش بیت کوین بازیابی شده خود به اشتراک گذاشتند. بیش از 50 درصد گفتند که مایل به فروش هیچ بیت کوینی نیستند.

همچنین، اخیراً، مایکل سیلر، حامی بیت‌کوین و یکی از بنیان‌گذاران MicroStrategy، به حساب کاربری خود در پلتفرم X آمد تا بیانیه‌ای صعودی برای بیت‌کوین ارائه دهد. پست او جامعه را مجذوب خود کرد زیرا شامل تصویری از هومر سیمپسون بود که “به بیت کوین خوشبین است”.

احساسات کلی بازار برای این دارایی دیجیتال مثبت است. از نقطه نظر فنی، به نظر می رسد گاوهای بیت کوین بالای 62,000 دلار برای رسیدن به هدف بعدی خود یعنی حدود 72,000 دلار تشویق شوند.

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *